Kodėl jūriniai konteineriai tokie svarbūs?
Konteineris tapo pasaulinės prekybos pagrindu, nes jis visiškai pakeičia produktų gabenimo būdą. Norėdami suprasti, kodėl konteineriai tapo tokie svarbūs logistikos pramonėje, turite prisiminti, kaip viskas buvo daroma prieš juos išrandant. Prieš atsirandant jūriniams konteineriams, prekės dažnai buvo gabenamos dideliais kiekiais. Pavyzdžiui, jei sunkvežimis vežė grūdus iš ūkio į uostą, jis buvo pilnas grūdų. Dėl to kilo dvi problemos: pirma, tai reiškė, kad sunkvežimis galėjo vežti tik tam tikrą krovinio kiekį, atsižvelgiant į sunkvežimio tūrį. Todėl ant daugelio šiais laikais matomų sunkvežimių galinių dalių yra užrašai, nurodantys, kiek jie gali vežti krovinių. Antra, gabenti krovinius dideliais kiekiais yra neefektyvu ir pavojinga. Jei kas nors išsilietų, būtų sunku išvalyti. Jūrinis konteineris ir rinkos tendencijos.
Krovinio talpa ir konteinerio svoris
Prieš pereinant prie kito skyriaus, verta pakalbėti apie skirtumą tarp siuntos talpos ir konteinerio svorio. Siuntos talpa – tai bendras konteinerio tūris, matuojamas 20 arba 40 pėdų vienetais. Taigi, pavyzdžiui, 20 pėdų konteinerio krovinio talpa yra 8 arba 9 TEU. Konteinerio svoris – tai kroviniu pakrauto konteinerio dalis. Į svorį įeina pats konteineris, maisto produktai, pakuotė ir padėklai. Siuntos talpa ir konteinerio svoris ne visada sutampa. Jei konteineryje yra sunkių daiktų, pavyzdžiui, mašinų, svoris bus didesnis. Kita vertus, jei konteineris pripildytas lengvų produktų, pavyzdžiui, drabužių, svoris bus mažesnis.
Kiek laiko užtrunka išsiųsti konteinerį?
Laikas, per kurį išsiunčiamas konteineris, priklauso nuo įvairių veiksnių, įskaitant paskirties vietą, sezoną ir laivo tipą. Pavyzdžiui, konteineris iš rytinės JAV pakrantės į Aziją gali būti gabenamas apie 36 dienas. Panaši kelionė iš JAV rytinės pakrantės į Europą gali trukti 45-60 dienų. Apskaičiuodamas tranzito trukmę, siuntėjas turi pridėti laiką, per kurį konteineris bus pakrautas į laivą, laivas plauks per vandenyną ir konteineris bus iškrautas. Iš viso tai reiškia, kad kelionė gali užtrukti daug savaičių.
Kokia yra konteinerio svorio riba?
Standartinės konteinerių svorio ribos nėra nustatytos. Svorio riba priklauso nuo naudojamo laivybos laivo tipo. Pavyzdžiui, 40 pėdų jūrinis konteineris, vežamas geležinkelio vagonu, gali sverti ne daugiau kaip 20 000 svarų. Sunkvežimiais gabenamų konteinerių didžiausias svoris gali būti apie 30 000 svarų. Konteinerių, kurie kraunami į laivą, svorio riba dėl saugumo sumetimų yra mažesnė.