Ne vienam įmonės savininkui reikia apsispręsti ar buhalterines paslaugos, ar samdomas buhalteris tvarkys įmonės buhalteriją. Pirmiausia reikia suprasti, kad ne visais atvejais galima rinktis įmonę, kuri tvarkys buhalterinę apskaitą ir ne visais atvejais samdomas buhalteris yra ekonomiškas pasirinkimas.
Reikia paminėti pagrindinius atvejus, kuomet įmonės savininkams neverta kreiptis į buhalterinių paslaugų įmones. Pirmiausia tai tiems, kurių įmonėse dirba daug darbuotojų. Taip pat tiems, kurių įmonėse didelė apyvarta, labai daug išrašomų dokumentų, darbas su kasos aparatu ir pan. Nedidelėms ar vidutinėms įmonėms arba toms, kurios ką tik pradeda veiklą bei vykdo veiklą periodiškai t.y. ne ištisus metus, tai samdyti buhalterį labai nuostolinga. Kodėl taip yra? Atsakymas paprastas – paskaičiuokite, kiek išlaidų bus sukuriant darbo vietą, perkant buhalterinę programą, perkant kompiuterį ir reikalingas kompiuterio programas, apmokant seminarus ar mokymus. Paskaičiavus išlaidas reikėtų kreiptis į buhalterinių paslaugų įmonę ir sulaukti jų pasiūlymo su kaina. Palyginę abu variantus suprasite, kad neapsimoka samdyti buhalterio.
Kitas svarbus patarimas – rinktis aukštos kvalifikacijos buhalterį. Tokį surasti labai sudėtinga, o renkantis buhalterinių paslaugų įmonę tampa viskas daug paprasčiau, nes ten dirba tik patirties turintys ir nuolat savo žinias atnaujinantys specialistai. Ar žinote, kiek klaidų gali pridaryti nepatyręs buhalteris? Jūs galbūt pasakysite, kad samdysite tik turintį daug patirties ir būtent toje srityje dirbusį buhalterį. Vis dėl to, viskas pasikeičia, kai darbdaviai sužino, kokius atlyginimus reikia mokėti tokios aukštos kvalifikacijos buhalteriams ir tuomet renkasi tuos, kurie turi mažai ar visai neturi patirties norėdami sutaupyti ant atlyginimų. Tai didžiulė klaida. Pridaręs klaidų buhalteris nemokės jų ištaisyti, o dar ir teks baudas susimokėti valstybinėms institucijoms. Taigi, žinodami apie tai, galėsite pagalvoti, kad galbūt verta rinktis įmonę, kurios pagrindinė veikla – buhalterines paslaugos.
Tai labai finansiškai naudinga, nes jums viskas kainuos daug pigiau. Be to, jums nereiks galvoti apie tokius žmogiškuosius faktorius, kaip buhalterio išleidimas atostogų ar ką daryti jo ligos ar motinystės atostogų atveju. Kai kurios įmonės norėdamos išvengti tokių netikėtumu turi įrengti dvi darbo vietas buhalteriams, kad reikalui esant būtų pavaduojantis. Tai dvigubos išlaidos. Savo įmonės buhalterijos vedimą patikėti tokias paslaugas teikiančiai įmonei daug geriau. Tai ne tik pinigų taupymas, bet ir ramybė dėl to, kad nereiks galvoti apie buhalterio atostogas ar kitus atvejus, kai negalės dirbt.
Po nesėkmingos patirties bandant susitvarkyti buhalteriją patiems, aš sakau, jog tikrai VISADA verta samdyti buhalterines paslaugas, jei nenori pridaryti įmonei dar daugiau nemalonumų. https://www.vbgrupe.lt/buhalterine-apskaita/ tikrai labai padėjo viską sutvarkyt, ką mes buvom pridarę, tai išmokom, jog jei nežinai kažko, tai geriau išvis nelyst, o patikėt darbą savo srities specialistams.