Elektromobiliai ir ekologija

Ekspertų nuomone net 31 % klimato taršos sudaro transporto priemonių išmetamos nuodingos CO2 dujos. Europos Sąjungos šalių tikslas – iki 2050 metų sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį iki nulio. Planuojama, kad gatvėse važinėjančius taršius automobilius pakeis ekologiški elektromobiliai. Tačiau visuomenėje dažnai kyla diskusijos, kad elektra varomų transporto priemonių gamyba tokia tarši, kad jų ekologiškumas tėra mitas.

Ar elektromobiliai visiškai ekologiški?

Aplinkos apsaugos instituto vadovas sako, kad aplinką teršia tiek vidaus degimo variklius turinčių automobilių, tiek elektromobilių gamyba. Dyzeliu ir benzinu varomų transporto priemonių gamyboje naudojami produktai iš naftos, išskiriamos CO2 dujos. Tačiau taršus ne tik šis procesas, bet ir automobilio eksploatavimas, taip pat jo utilizavimas.

Elektromobilio atsiradimo procese daug teršalų išmetama gaminant bateriją, visų kitų detalių gamybos procesai teršia aplinką panašiai kaip ir automobilių. Taigi, elektra varomų transporto priemonių gamybos procesas labiau teršiantis aplinką, tačiau žvelgiant į visumą, situacija kitokia. Elektromobiliai gali naudoti žalią energiją – elektrą. Net ir naudodami įprastą elektrą, važiuodami jie neišskiria nuodingų medžiagų. Be to, jų bateriją galima panaudoti pakartotinai. Ekspertai sako, kad jei dabar miestuose įprastas transporto priemones pakeistų varomos elektra, oras taptų keliasdešimt kartų švaresnis.

Skaičiuojant visą elektromobilių gyvavimo laiką, jie yra net 5 kartus mažiau taršūs.

Ar elektromobiliams Lietuvoje užteks energijos?

Šiandieną elektrinės transporto priemonės sudaro vos 1 %, tačiau planuojama, kad jų sparčiai daugės. Taip pat Lietuvoje per artimiausią dešimtmetį planuojama, kad žalioji elektros energija sudarys 50 %. Todėl elektromobiliai galės naudoti atsinaujinančią energiją ir dar labiau prisidėti prie ekologiškos aplinkos kūrimo.

Prognozuojama, kad 2030 metais elektromobilių elektros poreikis sudarys 5 %. Klausimas, ar dabartinė elektros tinklų infrastruktūra atlaikytų tokį krūvį. Specialistai atsako, kad magistralių kelių infrastruktūros jau dabar pasiruošusios didesniam elektromobilių srautui. Mažiau pasiruošę tankiai apgyvendintos vietovės. Artimiausioje ateityje numatoma įrengti daugiau greitojo įkrovimo stotelių Lietuvos miestuose ir miesteliuose.

Išvada, nors elektromobiliai nėra visiškai ekologiški, atsižvelgiant į gamybą ir naudojamą energiją, tačiau jie mažiau taršūs apie 5 kartus.

Palikite atsiliepimą