Telefonai – vienos perkamiausių elektronikos prekių. Įvairių įmonių ir telekomunikacijų bendrovių darbuotojai pastebi tam tikras išmaniųjų telefonų pirkimo tendencijas ir pateikia kriterijus, svarbiausius renkantis telefoną. Kokie jie?
Svarbi operacinė sistema
Pagal rinkos tyrimus, pastaraisiais metais daugiau nuperkama nebe mobiliųjų, bet išmaniųjų telefonų. Mygtukais valdomų telefonų era, galima teigti, baigėsi prieš maždaug penkerius metus, 2012-aisiais, tačiau ir šiandien dar yra žmonių, kurie renkasi ne išmaniuosius, bet paprastus mobiliuosius telefonus. Dažniausiai klientai, ypač vyresnio amžiaus, naujus telefonus renkasi panašius į anksčiau turėtus, su ta pačia operacine sistema. Jie taip pat labiau prisiriša ir prie gamintojo, kai tuo tarpu jaunesni, 18-40 m. telefonų pirkėjai dažniau ryžtasi išbandyti rinkos naujoves ir nėra tokie konservatyvūs.
Daugeliui klientų esminiai kriterijai yra lietimui jautrus ekranas, kuo didesnė ekrano įstrižainė, 4G palaikymas. Vis daugiau žmonių telefoną naudoja nebe skambučiams, tačiau naršymui internete, bendravimui socialiniuose tinkluose, tad telefono koncepcija taip pat po truputį kinta. Kaip ir visuomet, labai svarbu, kad išmanusis būtų kuo funkcionalesnis, o kaip labai svarbios išmaniojo savybės nurodomos ilgai neišsikraunanti baterija ir geros kokybės nuotraukas įamžinantis fotoaparatas.
Patraukli kaina ir kokybė
Vieno iš garsiausių Lietuvoje mobilaus ryšio tiekėjų duomenimis, svarbiausias kriterijus renkantis išmanųjį telefoną yra kainos ir kokybės santykis. Labai svarbu, kad telefonas būtų patikimas ir tarnautų kuo ilgiau. Lietuviai yra racionalūs ir pirkdami telefoną apgalvoja daug dalykų: telefonai turi būti kokybiški, kuo mažiau gesti. Matoma tendencija, kad pirkėjai perka vis brangesnius išmaniuosius, galingesnius telefonus. Taigi akivaizdu, kad pirkėjų dėmesio sulaukia ne vien ekonominiai, bet ir prabangesnei klasei priskiriami prietaisai. Vis daugiau žmonių perka telefonus ne išsimokėtinai, tačiau pirkdami iš karto. Jei perkama išsimokėtinai, tai pradinė įmoka yra didesnė nei rodė ankstesnių metų tendencijos. Tai gali rodyti lietuvių pajamų didėjimą teigiama linkme.
Skiriasi ir vyrų bei moterų pirkimo įpročiai
Šiuolaikinius telefonų pirkėjus galima suskirstyti į dvi kategorijas: vieni jų mobiliuosius telefonus renkasi pagal tai, kiek jie prestižiniai ir prabangūs. Kiti ieško galingų ir naujausias technologijas reprezentuojančių telefonų.
Taip pat skiriasi ir moterų bei vyrų telefonų pasirinkimo įpročiai. Moterims kur kas svarbesnis telefono dizainas, vyrai daugiau dėmesio skiria medžiagų, telefono surinkimo kokybei. Vyrai dažniau pasidomi ir telefono gabaritais: kadangi daugelis nemėgsta rankinių ar kuprinių, ieško išmaniojo, kuris tilptų į kišenę. Beje, vyrai yra labiau linkę rinktis spontaniškai ir jei telefone jiems labai patinka kuri nors funkcija, tai vien dėl jos jie gali įsigyti naują prietaisą. Tuo tarpu moterys renkasi labiau universalesnius telefonus: ieško lengvai valdomų telefonų su puikia kamera. Vyrams labiau rūpi tokios funkcijos kaip GPS, patogus valdymas.
Kokią įtaką pasirinkimui turi amžius?
Tuo tarpu jaunesnio amžiaus vartotojams labai svarbu, kad telefonas turėtų didelį, raiškų ekraną, puikiai atkurtų garsą bei vaizdą. Svarbu, kad telefonu būtų galima daug žaisti, įdiegti daug programėlių ir kad dėl to telefonas veiktų taip pat greitai ir gerai.
Kaip jau minėta, vyresnio amžiaus klientams, o ypač senjorams svarbu, kad telefonai būtų kuo paprasčiau valdomi, kuo didesniais mygtukais ir kuo pigesni. Svarbu ir didelis ekranas, tačiau vis tik daug svarbesnis kriterijus yra klasikinio tipo klaviatūra, nes daugeliui vyresnių kaip 60 metų žmonių liečiamas ekranas vis dar yra neįveikiamas ir sunkiai perprantamas. Taigi rikimosi įpročius labiausiai lemia amžius ir lytis.